O singură viaţă, prea multe dorinţe!

Acum 2 ani… sau nu, e posibil să fie chiar acum 3 ani, stăteam cu laptopul în braţe, cu un ghid al Norvegiei alături şi cu un excel în care adăugam zile, kilometri, consum şi alte detalii estimative pentru drumul de aproximativ o lună pe care îl planificam pănă la Capul Nord, prin Suedia, Finlanda, Norvegia şi Danemarca. Şi tările mai aproape de noi care oricum intrau la pachet, atât la dus cât şi la întors. Ne doream să plecăm pe 6 roţi, adică eu pe motor şi restul familiei în maşină. Şi mai visam să facem şi acea minunată croazieră pe coasta franjurată a Norvegiei, cunoscută ca “cea mai frumoasă croazieră din lume”. În excel nu încăpeau nici entuziasmul, nici emoţiile, nu s-a inventat încă o rubrică sau formulă de calcul pentru acestea.

Totalul însă a dat cu virgulă, şi nu vorbesc de zecimale. Aşa că acest circuit, pe care am decis să nu îl compromitem făcând sacrificii, a fost amânat până la o dată la care astrele se vor alinia mai bine din punct de vedere financiar.

Iar când am aflat că Adrian şi Mădălina de la Xplorio.ro pleacă în Corsa North Cape Adventure – o expediţie de 11.000 de kilometri cu un Opel Corsa EcoFlex 1.3 95CP, de la Bucureşti la Capul Nord şi înapoi, sprijiniţi de Opel Romania – ghiciţi ce culoare a luat invidia?

Ce să o mai dau la întors, am înghiţit în sec şi am trecut prin toate culorile reci ale curcubeului. Acum ştiu că o să vă sune corporatist şi o să credeţi că m-a pus cineva să spun asta cu pistolul la tâmplă, dar invidia mea, când vine vorba de călătorii, este una constructivă. Adică sufăr de poftă dar sunt suficient de călită încât să împărtăşesc bucuria omului. Şi mă bucur că prin intermediul blogurilor de călătorie putem să trăim şi noi bucuria descoperirilor. Acesta este motivul pentru care am creat Poveşti din LumeaMare, pentru a aduna la un loc pe toţi cei care trăiesc aceleaşi sentimente ca mine – şi nu e vorba de de invidie, vă e clar! Avem o singură viaţă iar lumea aceasta este prea mare ca să putem să o cunoaştem singuri, pe toată!

Aşa că am urmărit cu drag ce povesteşte Adrian atât pe blog cât şi pe pagina de Facebook, m-am bucurat de poze, am râs de şoferii din Suedia care accelerează când sunt depăşiţi de parcă i-ai fi înjurat de mamă, am găsit spiriduşi, elfi şi troli şi m-am emoţionat toată când am citit despre cel mai frumos drum din lume. E vorba de drumul european E6, pe porţiunea care începe din Nordkapp şi se termină laTrondheim, “1650 de kilometri de drog pentru şofer, de drog pentru pasageri, de drog chiar şi pentru maşină!”

Eu personal nu am cum să vă spun cum este să conduci un Opel Corsa pentru că nu am avut până acum ocazia. Ştiu însă ce înseamnă să conduci o maşină la drum lung, zi de zi, şi, din ceea ce am citit până acum, micuţa maşină de oraş îşi duce pasagerii cu brio mai departe.

Vă mai tentez şi pe voi cu un paragraf şi câteva imagini preluate de pe Xplorio.ro şi, înainte de asta, cu o întrebare: ce ziceţi, îl invităm pe Adrian la întoarcere să ne spună în direct cum a fost, la una dintre ediţiile de Poveşti din LumeaMare?

Cel mai frumos drum din lume n-are cum sa fie intins doar pe cativa kilometri prin munti si nici doar pe cativa kilometri pe coasta vreunei mari. N-are cum sa iti ofere doar cateva tipuri de peisaj, ci trebuie musai sa ti le ofere pe toate: munti inzapeziti, lacuri glaciare, mare, vapoare enorme strabatand marea sub tine, barcute pescaresti anocrate timid in porturi cochete, stanci semete, pajisti verzi, asfalt negru serpuind spre cer, animale salbatice curate si curioase, animale domestice bine hranite, case superb colorate si bine intretinute, apusuri si rasarituri de soare rupte din rai, dealuri, serpentine, viaducte, poduri semete, tuneluri lungi de kilometri si curbate, tuneluri submarine, peisaj de tundra arctica, paduri tinere alternand cu paduri batrane, pasuri la inaltime printre creste ascutite si grohotis, pasuri la nivelul marii cu cheile stancoase atarnate deasupra capului, copii cu parul balai alergand veseli prin curti verzi lipsite de garduri, orase linistite si tacute, dar mai ales – mai ales! – o liniste sufleteasca cum nu gasesti niciunde.”

Acest articol face parte din proiectul susţinut de Opel Romania.

Antreprenor şi fondator al LumeaMare.ro, Roxana a părăsit o carieră de 14 ani în publicitate pentru a se dedica unei mari pasiuni: călătoriile. În prezent se ocupă de blog, studiază fotografia și scrie despre călătoriile pe care le face cu familia, despre cultură, natură sau oameni şi despre toate experienţele pe care le trăieşte în lumea cea mare.