Plimbare prin Perigord (5) – Lascaux II

Renaşterea, în artă, a atins o culme care s-a numit Capela Sixtină, fresca uriaşă pictată de Michelangelo la Vatican. Când s-au descoperit în peşteri manifestări artistice ale oamenilor preistorici sub formă de pictură murală, două cavităţi au căpătat fiecare denumirea de capela sixtină: este vorba despre Lascaux şi Altamira (Spania). Ambele au fost descoperite din întâmplare, Altamira în 1868, Lascaux în 1940. Vizitarea lor le-a alterat mediul şi a ameninţat cu degradarea picturilor aşa că au fost închise publicului şi s-au creat replici ale acestora, la mică distanţă de originale, pentru că aceste capodopere create acum 17000 sau 25000 de ani să nu piară în necunoaştere. Asta a fost posibil cu multă trudă şi cu talentul oamenilor de ştiinţă, arhitecţilor, sculptorilor sau pictorilor, folosindu-se pigmenţi naturali pe acelaşi gen de reliefuri. În Franţa este Lascaux II, în Spania, Neocueva.

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonații la newsletter.

Ești deja abonat? Introdu adresa de email în câmpul de mai jos pentru verificare.


Nu ești deja abonat? Abonează-te acum!

Gustin Gheorgina (numită de toţi cei dragi Ghiocel) a fost profesoară de limba franceză, a pictat şi a călătorit mult în Europa. Pasionată de lectură şi de călătorii, caută în incursiunile sale prin lumea mare bucuriile pe cate ţi le oferă arta, arhitectura sau frumuseţile naturii.