Cu LumeaMică prin SalzburgerLand (4)

Încă o zi cu ploaie în valea Gastein! Nu pot decât să mă bucur că există atâtea piscine cu ape termală caldă în zonă, altfel nu ştiu cu ce ne-am umple timpul. Astăzi ne propunem să ieşim din Bad Hofgastein şi să vizităm Bag Gastein, unde se află şi Felsentherme şi telecabina care te duce la podul suspendat şi o minunata cascadă care curge printre clădirile staţiunii aşezată în trepte, pe munte.

Mergem în staţia de autobuz, unde observ o modalitate ingenioasă şi utilă de a căuta cazare. Un panou pe care diverse pensiuni îşi afişează datele de contact şi disponibilitatea (beculeţe aprinse acolo unde sunt camere libere), însoţit de un telefon de la care poţi suna.

DIN NOU “LA BULBUCI”

Vine şi autobuzul şi facem prima oprire, bineînţeles la piscină. Aici ca peste tot: ape calde, bulbuci, tobogan cu efecte, piscină exterioară şi tot felul de bazine cu locuri de relaxare sau masaj, la interior. E mai liber ca la Alpen Terme, despre care v-am povestit într-un episod anterior. Petra se dă din nou pe tobogan, în toate poziţiile posibile. Eu încerc toate poziţiile de masaj cu jeturi de apă, în diverse locuri din piscină. La un moment dat mă şi plictisesc. Ea nu. Noroc că expiră timpul pentru accesul  gratuit inclus pe card şi trebuie să plecăm.

PODUL SUSPENDAT

Vremea nu arată prea bine şi eu parcă nu aş vrea să mai dăm banii şi pe urcarea cu telecabina. Vă amintiţi, pe card e inclusă doar o urcare şi coborâre, pe care le-am folosit deja în Bad Hofgastein. Dar LumeaMică insistă, câteva raze ne fac promisiuni mincinoase aşa că mă înduplec şi urcăm.

Priveliştea din telecabină e minunată, se poate vedea foarte bine întreaga vale. Dar odată ajunşi sus nu apucăm să vedem munţii mai mult de două minute că un nor ceţos, gros şi nesuferit se lasă peste noi, peste pod, peste tot. Despre pod sau atracţiile turistice de pe munţi am mai scris în Turism de masă pe munte – până unde?

Citisem că e transparent şi aveam deja emoţii, eu una nefiind foarte bună prietenă cu înălţimea. Dar la faţa locului constat că e vorba de un grilaj destul de dens, prin care nu se vede mare lucru, aşa că ies cu mândria nepătată din încercarea traversării lui. Din nefericire n-am nici bucuria de a mă bucura de privelişte, aceasta este obturată de acelaşi nor care nu şi-a învăţat prea bine lecţia de marketing turistic.

LA PAS PRIN BAD GASTEIN

Ne întoarcem în staţiune unde luăm la pas străduţele abrupte, pentru a găsi cascada cu pricina. Găsim mai întâi o echipă de fotbal a României (nu mai ştiu care, aşa de tare mă interesează). Mai găsim o îngheţată şi câteva case frumoase vechi sau grădini. În cele din urmă se aude şi vuietul. O vedem mai întâi de sus, apoi coborâm pentru a ajunge la podul pe sub care trece. E într-adevăr impresionantă, iar poziţia ei, printre hoteluri de eopcă, e inedită. Ne mai plimbăm puţin la vale, după care vine şi momentul să urcăm toate străzile pe care am coborât. Etapă deloc amuzantă pentru LumeaMică, deja obosită de atâta umblat. Nu atât de obosită încât să nu vrea să mai jucăm un minigolf după ce ajungem din nou în Bad Hofgastein. Sau să luăm masa la restaurantul nostru preferat, ca un fel de adio, pentru că e ultima seară aici şi ne va fi cu siguranţă dor. Ciocnim un suc şi un pahar de vin promiţându-ne că vom reveni. Şi că, dacă mâine e soare, vom trage cât mai mult de timp, alegând un tren de seară spre Salzburg.

Dar despre asta în episodul următor.

Citeşte şi:

Episodul 3

Episodul 2

Episodul 1

Antreprenor şi fondator al LumeaMare.ro, Roxana a părăsit o carieră de 14 ani în publicitate pentru a se dedica unei mari pasiuni: călătoriile. În prezent se ocupă de blog, studiază fotografia și scrie despre călătoriile pe care le face cu familia, despre cultură, natură sau oameni şi despre toate experienţele pe care le trăieşte în lumea cea mare.