Costa Rica – Sharing the Experience (4)

Deja știi că prietenul nostru, Cosmin Neacşu, este în Costa Rica şi face tot posibilul să ne transmită live experienţa sa. Azi ne împărtășește ultimele impresii despre Costa Rica. Mulţumim şi aşteptăm și alte impresii de călătorie!

Părăsind Peninsula Osa, ne îndreptăm agale către Puerto Jimenez, un pic triști pentru că realizam, după toate aceste zile minunate, că aventura noastră în Costa Rica se apropie de final.

Ne îmbarcăm către San Jose, iar zborul de 50 de minute decurge lin si frumos oferind priveliști de vis asupra oceanului Pacific, a coastei de vest a Costa Ricăi și a junglei tropicale. Am ajuns în scurt timp în San Jose unde am făcut un tur de oraș vizitând piața centrală veche din secolul al XIX-lea, din punctul meu de vedere un fel de Rahova, Obor sau Gorjului în care se vinde orice, dar un obiectiv senzațional, se pare, în San Jose. De altfel, orașul este foarte interesant, mare lucru nu pot spune că ai de vizitat însă merită luat pulsul comunității. Oamenii vând de toate în plină stradă, orașul pare să nu doarmă niciodată, oameni de toate culorile și rasele se perindă pe străzi într-o combinație de balcanism indiano-latin, să zicem.

Pregătindu-mă moral pentru plecarea în Ecuador, m-am gândit eu să întreb dacă am nevoie de vreun vaccin sau nu. Răspunsul a fost da, am nevoie de vaccin contra febrei galbene pentru a intra din Ecuador în Costa Rica ca să luam zborul spre casă. Așadar, iată-mă în fața unei doamne doctor dintr-o farmacie din San Jose, care nu vorbește o boabă de engleză, cu o seringă simpatică în mână, preparând vaccinul împotriva febrei galbene. Cum demonstrezi la vamă că ai făcut vaccinul cu pricina? Simplu: îți trebuie un certificat internațional. Și ghici ce? Farmacia nu eliberează așa ceva. Așa că doctorița de la farmacie îmi pune în brațe o scrisoare, prospectul vaccinului și bonul și mă trimite la Ministerul Sănătății din Costa Rica să îmi dea certificat. Ajuns la minister, aflu cu stupoare că nu se mai eliberează asemenea certificate de peste 1 an de zile, dar stați să vedem dacă mai găsim vreun exemplar pe undeva. Cu puțin noroc, se găsește, pare-se, ultimul certificat de acest gen din minister, așa că iată-mă major și vaccinat în Costa Rica. Menționez că am avut un translator cu mine, altfel pierdeam ceva vreme pe-acolo.

Între timp am reușit să fac o altă tură suplimentară de 2 zile în zona Tortuguero. După circa 3 ore de mers cu autocarul și încă 1,5 ore cu barca pe canalele din Tortuguero, am ajuns pe coasta Caraibelor în pădurea de mangrove, un fel de lagună Razim-Sinoe combinată cu Gura Portiței și Delta Dunării însă în stil tropical. Nu îți imagina Caraibe cu nisipuri albe, ape limpezi și liniștite și resorturi all inclusive. Nu! Aici este un peisaj virgin cu câteva eco lodge în mijlocul junglei unde vii să te relaxezi, să vezi multe specii de păsări, flori, mamifere și reptile. Apropo de mamifere, este foarte frumos să te trezești cu maimuțele sărind pe acoperișul camerei dimineața la ora 4:30. Aici maimuțele sunt chiar peste tot, papagalii de asemenea, tucani, pasări colibri, dar și aligatori și crocodili. Tururile în zonă au însemnat birdwatching, plimbări pe canale și pe plajă, dar și timp liber pentru piscină și plajă.

Reîntorși în San Jose, ne pregătim pentru cele 3 zile de târg ce aveau să urmeze. Câte ceva și despre târg: este mult mai bine organizat decât cel de la Romexpo și mult mai productiv și eficient. Am reușit să discutăm cu mai toate hotelurile de calitate din zona Guanacaste, zonă pe care nu am vizitat-o. Mai mult, am găsit partenerii pe care îi căutam pentru zona Guatemala, El Salvador, Panama și Honduras, dar și pentru Mexic și Paraguay. Așa că la întoarcerea acasă, pe lângă Costa Rica și ceva îmbunătățiri la programele pentru Ecuador, vom lansa și programe complexe combinate pe America Centrală și Mexic, dar și Paraguay combinat cu Brazilia și Argentina.

Costa Rica a fost pentru mine una dintre cele mai interesante și inedite experiențe de până acum, a meritat din plin și sper să îți ofer oportunitatea de a vizita și explora această destinație unică prin programele speciale pe care urmează să le lansăm în foarte scurt timp.

Închid pentru moment capitolul Costa Rica și deschid cu entuziasm capitolul Ecuador, o nouă experiență ce mă așteaptă în următoarele 9 zile și pe care o voi împărtăși, de asemenea, cu tine, în scris, dar și vizual prin intermediul fotografiilor.

Pura Vida!

Cosmin

Impresii împărtăşite de:

Călător încă din copilărie sau globetrotter de profesie, cum îi place să se semneze în mailuri şi pe cărţile de vizită, activeaza de 5 ani în domeniul turismului, din 2011 în poziţia de antreprenor. A înfiinţat împreună cu soţia sa agenţia de turism Fresh Holidays, lansând conceptul “Sharing the experience”. Experienţele pe care le trăieşte în timpul călătoriilor, le împărtăşeşte prietenilor şi viitorilor turişti ai agenţiei, în cadrul programelor inedite pe care le promovează.