Declaraţia de fericire (55)

Declaraţia de fericire (55)

După cum aţi observat am mai rărit-o cu declaraţiile de fericire în ultima vreme. Sună aiurea dar nu pot găsi o formulă mai neclişeistică pentru adevărul următor: “timpul nu a fost de partea mea”!

Cu toate acestea ieri am decis că las toate treburile, urgenţele, proiectele proiectate şi neproiectate deoparte şi mă-duc-orice-ar-fi la Social Media Summit Bucureşti, o iniţiativă BIZ. Am avut puţin emoţii pentru că, se ştie, pe la diverse conferinţe se întâmplă să nu te întorci întotdeauna foarte fericit, se întâmplă ca vorbitorii să nu spună neapărat lucruri noi, se întâmplă să îi surprinzi uşor nepregătiţi. Acum, dacă e vorba de o declaraţie de fericire v-aţi prins! Poate că acest lucru se întâmpla în trecut, ieri eu am fost mulţumită şi fericită de tot ceea ce am auzit. Evenimentul a oferit şi informaţii interesante dar şi poveşti. Ştiţi că îmi plac poveştile, aşa că m-am delectat cu talentul excepţional de povestitor de care câţiva speakeri chiar au ştiut să se folosească pentru a-şi exprima părerile foarte pertinente: Bogdana Butnar, Vlad Petreanu, Cristian China Birta.

De la Alexandru Negrea am aflat de Socialbakers.com, un tool de analiză foarte util, în care am de gând să sap cât de curând. Manafu ne-a bătut la cap cu Pinterest, aducând ca argument, printre altele, faptul că acesta a generat unor magazine online din State mai mult trafic decât Google+, Youtube şi Linkedin la un loc. Costin Cocioabă ne-a spus că s-au făcut aproximativ 415.000 de Euro din blogging anul trecut, sumă ce a ridicat controverse, apărând opinii că aceasta ar putea fi în realitate chiar dublă. În prezentarea Adinei Vlad am văzut o analiză şi o împărţire foarte interesanta a publicului de pe facebook în: pragmatici, militanţi, conectori, aprobatori, auto-propagandişti şi exploratori. Gabriela Lungu a atras atenţia asupra nevoii de a pregăti un plan de management al crizelor (care da, au şanse destul de mari să se propage rapid în social media şi parcă nimeni nu vrea să se gândească la asta!). Iar prezentarea lui Mugur Pătraşcu a fost ca un duş rece, necesar tuturor celor care încă mai bloggeresc aşa, fără cap şi coadă.

Am plecat de acolo cu speranţa că suntem pe drumul cel bun, ca bloggeri şi blogosferă. E nevoie atât de profesionalizare cât şi de păstrarea opiniei şi a unui stil personal, ceea ce va fi o provocare pentru mulţi. Dar cum apărea scris într-o altă prezentare: “Lead, follow, or get out of the way!

Hai că am pornit de la o declaraţie de fericire şi am ajuns la o trecere în revistă a evenimentului, foarte sumară, vă asigur. Din fericire puteţi găsi prezentările aici, iar pentru cei care n-aţi putut fi acolo… păcat că aţi ratat poveştile!

PS: apropo de cum să faci prezentări, a circulat astăzi o idee faină, inspirată de The Artist, e de văzut!

Antreprenor şi fondator al LumeaMare.ro, Roxana a părăsit o carieră de 14 ani în publicitate pentru a se dedica unei mari pasiuni: călătoriile. În prezent se ocupă de blog, studiază fotografia și scrie despre călătoriile pe care le face cu familia, despre cultură, natură sau oameni şi despre toate experienţele pe care le trăieşte în lumea cea mare.