Un motiv în plus să mergem la Londra anul ăsta – Olimpiada 2012 (I)

Un motiv în plus să mergem la Londra anul ăsta – Olimpiada 2012 (I)

Nu cred că mai pot evita mult subiectul Olimpiadei 2012 – Londra e o destinaţie în sine – cum ar zice un englez, “self-sufficient”. Anul ăsta însă va căpăta o componentă în plus care va aduce pe străzile şi între zidurile sale (mai vechi sau mai moderne) un număr impresionant de vizitatori.

Londra va deveni primul oraş care a găzduit trei ediţii ale jocurilor olimpice (după cele din anii 1908 şi 1948). Ediţia din acest an se va desfăşura în perioada 27 iulie – 12 august, urmată din 29 august până în 9 septembrie de jocurile paralimpice.

Ce sunt jocurile paralimpice? N-o să vă spun aici pentru că vreau să revin la Londra, dar am povestit asta pe blog aşa că puteţi citi aici.

N-o să insist nici asupra jocurilor în sine pentru că orice iubitor de sport poate face săpături pe Internet şi, în plus, aici e vorba despre Londra, nu?

Englezii s-au pregătit intens pentru acest eveniment şi sunt multe de spus – eu o să mă refer doar la transport.

Deşi transportul londonez stă destul de bine, era evident că, datorită amplorii evenimentului, se mai cereau nişte îmbunătăţiri. Aşa că:

  • s-a extins linia de tren de suprafaţă East London
  • s-a introdus o linie nouă de mare viteză “Javelin” cu trenuri rapide Hitachi pentru care a fost nevoie de ridicarea peroanelor din staţia Startford International cu plăci de lemn care vor putea fi scoase după olimpiadă (pentru a fi readaptate pentru trenurile Eurostar care urmează să ajungă acolo după 2012)

Foto: Mattbuck

  • s-a modernizat linia de metrou uşor Docklands şi linia North London
  • în timpul evenimentului, 4000 de trenuri suplimentare vor fi alocate transportului londonez cu trenuri mai lungi pe perioada zilei

Emirates Airlines au sponsorizat construcţia unui cablu cu cabine care să traverseze Tamisa de la Docurile Regale până la peninsula Greenwich – primul dintre cele trei turnuri se ridică deja la peste 60 de m înălţime deasupra Docurilor Regale. Celelalte două turnuri vor avea în jur de 90 de metri şi întreaga consctucţie va fi probabil gata înainte de începerea jocurilor olimpice. Cabinele vor putea transporta până la 2500 de persoane pe oră şi vor asigura scurtarea timpului de transport a sportivilor între două locaţii majore ale jocurilor olimpice – O2 Arena şi centrul expoziţional ExCel. Impresionant, nu? Şi util şi pentru noi când vom merge pe acolo.

Foto: Londonist 

Parcul Olimpic  va fi deservit de 10 linii ferate cu o capacitate totală de 240 000 de persoane pe oră, şi toate la toate locaţiile se va putea ajunge cu mai multe tipuri de transport public.

Desfăşurarea de forţe este impresionantă şi organizatorii s-au gândit la toate: parcări, facilităţi pentru persoane cu dizabilităţi, hărţi cu informaţii utile pe care le găsiţi aici

Pentru iubitorii de sport, data viitoare vom vorbi de alte lucruri practice, iar pentru cei care nu ţin neapărat să meargă la vreun eveniment sportiv, o să vă spun câte ceva despre evenimentele culturale care vor avea loc la Londra pe tot parcursul verii.

Până atunci vă rog să nu faceţi comparaţie între transportul londonez şi cel bucureştean – noi nu vom avea jocuri olimpice aici prea curând

Traducător la bază cu actoria în suflet, Anca, zisă Akafix, a găsit în călătorii o îmbinare a multor dorinţe şi pasiuni şi cocheteaza cu scrisul pe blogul ei şi pe la prieteni, cu gândul şi inima la minunile lumii şi la oamenii săi.