Costa Rica – Sharing the Experience (1)

Cosmin Neacşu este acum în Costa Rica şi face tot posibilul să ne transmită live experienţa sa. Mulţumim şi abia aşteptăm episoadele următoare!

Am ajuns în Costa Rica și așa cum am promis, vă vom transmite „aproape live”, experiențele noastre din această locație central-americană.

În primul rând, începem povestea cu drumul până aici, mai exact cu zborul lung și plictisitor operat de Condor și Thomas Cook și Lufthansa și cred că jumătate din companiile aeriene din Europa. Am aterizat cu bine în San Jose, la ora 4:20 dimineața, după 13 ore de zbor din Frankfurt. Diferența de fus orar între București și San Jose este de 9 ore. Deci, eram deja setați pe ora prânzului la noi și ne simțeam, normal, ca după o noapte nedormită. Partenerii noștri ce operează serviciile la sol în Costa Rica ne-au asigurat transferul și, cum am ajuns la hotel, am picat rupți de somn. Mare greșeală întrucât acomodarea cu fusul orar s-a făcut destul de greu în cursul acelei zile.

Ne-am revenit ușor, însă, în ziua următoare, emoționați pentru că venise momentul pentru prima noastră tură în Costa Rica. Nu știam la ce să ne așteptăm și asta în primul rând pentru că am decis, pentru prima dată în viață, să venim aici total neinformați și să ne lăsăm surprinși de fiecare experiență pe care urma să o trăim.

Fiind profesioniști în turism sau cel puțin având pretenții de genul ăsta, suntem învățați să fim mereu informați asupra a tot ce înseamnă o destinație turistică. De data asta, am decis să fentăm un pic regulile și să ne simțim ca și picați din lună. Și se pare că am reușit.

Ce am făcut astăzi?

După micul dejun, adică la 6 dimineața (aici la ora 5 se luminează și oamenii intră în ritm pentru că la ora 5 p.m. este deja noapte), ne-am întâlnit cu ghidul nostru, Juan Carlos (un nume comun în zonă). Am fost surprinși să aflăm că vom beneficia de un tur complet privat întrucât restul colegilor nu sosiseră încă.

Prima oprire, Doka Caffee

După câteva zeci de minute petrecute în traficul infernal în care am avut timp să ne cunoaștem ghidul și să ne împrietenim, am ajuns la Doka Caffe (scuzați cacofonia). Pentru prima dată în viață, am avut ocazia să vedem cum arată o plantație de cafea, care sunt procedeele de la însămânțare până la ceașca savuroasă și aromată de cafea și am primit informații foarte utile. De exemplu, știați că în Costa Rica se produce o cafea de calitate premium, foarte râvnită de către occidentali, foarte scumpă și calitativ mult peste cea braziliană? Se pare că arabica produsă în Costa Rica este în top 4 cele mai bune cafele din lume. Asta da oportunitate de a participa la o degustare de cafea și de a ne mai trezi un pic.

Multe detalii tehnice ne-au fost împărtășite, de exemplu faptul că este nevoie de peste 1 an pentru ca noi să putem savura cafeaua din momentul în care aceasta a fost culeasă. Se pare că, pentru a avea o cafea de calitate premium, bobul de cafea trebuie să fie tare ca o pietricică și să nu poată fi spart. Mai are rost să vă spun și faptul că bobul de cafea este verde și devine negru abia după prăjire? Asta știam deja, deci nu am venit chiar atât de nepregătiți.

cafea premium

Și că tot am ajuns la prăjire, numai 6 minute fac diferența între o cafea clasică și o cafea de tip espresso. Cele 6 minute de prăjire în plus fac cafeaua espresso mult mai aromată și contrar așteptărilor, mai slab cofeinizată. De ce? Pentru că, prin ardere suplimentară, se obține o cafea cu mai puțină cafeină, iar singurul motiv pentru care espresso este mult mai tare decât o cafea clasică, este faptul că aceeași cantitate care se folosește pentru o cană mare de cafea clasică sau americano (cum se mai numește), este folosită și pentru o cafea espresso, deci concentrația crește.

Sfat, nu mai beți nes. Nu are nicio legătură cu cafeaua, este plin de chimicale și este obținut printr-un proces chimic foarte toxic. Nu există cafea solubilă (asta este cea mai importantă lecție împărtășită de Juan Carlos la Doka Caffee).

Printre nori şi fum: Vulcanul Poas

Plecând de la Doka Caffee, drumul montan cu serpentine ne-a purtat la 2 500 m altitudine, la baza craterului vulcanului Poas. Norocul a făcut ca noi să ajungem, după numai 600 m de mers pe o alee pavată, exact înainte ca norii să învăluie craterul și lacul vulcanic într-o ceață densă. Impresionant este fumul ce iese constant din craterul vulcanului, mirosul de sulf, dar și sentimentul straniu că te afli pe o bombă gata să explodeze în orice moment, fără niciun avertisment.

vulcanul Poas

Grădinile și cascadele La Paz

Am coborât dintre nori pentru a ajunge într-o zonă superbă în care putem spune că am luat un prim contact cu pădurea tropicala, chiar dacă un pic influențată de mâna omului – Grădinile și cascadele La Paz. Aici, niște investitori americani au preluat o parte din pădurea tropicală și au amenajat un complex eco-friendly, un fel de combinație între o grădină botanică și una zoologică, în care specii de animale și păsări care, din diverse motive, nu se pot integra în mediul lor natural, sunt hrănite și îngrijite. Deși pline de turiști, grădinile La Paz sunt, totuși, un loc deosebit în care poți avea un prim contact cu natura din Costa Rica și poți ajunge să cunoști mai multe, înainte să te aventurezi în adevărata sălbăticie din jungla tropicală. Păsările colibri și fluturii au fost chiar impresionanți.

Cascada Magia Blanca

De reținut:

1. Costa Rica este o țară fără armată. Sunt protejați de SUA în mare măsură, însa nu asta este ideea, ci faptul că, din 1948, Costa Rica a renunțat la a mai avea armată. Autoritățile au decis ca aceasta să fie prima țară din lume total neutră în cazul oricărui conflict, țara care promovează diplomația și pacea în lume. Un concept budist pentru o țară 75% catolică.
  2. Costa Rica este o țară în care ecologia este a doua religie. Băieții ăștia reciclează tot ce prind, modul lor de viață este ecologic, toate hotelurile sunt certificate cu frunze (1-5) care semnifică un anumit grad de implicare în activitățile eco-friendly. Dacă dorim să învățăm cum să conservăm și să protejăm natura, avem nevoie de un stadiu de pregătire în Costa Rica pentru că oamenii de aici sunt maeștri în domeniu.
  3. Costa Rica este unul dintre liderii mondiali în producția de cafea de calitate premium.
  4. Peste 25% din suprafața țării este ocupată de parcuri naționale și arii naturale protejate.
  5. Costa Rica dispune de 51 de microclimate, fiecare cu specificul lui.
  6. Costaricanii sunt oameni foarte calmi, primitori, vorbesc foarte bine engleza și, desigur, spaniola. Traficul este infernal.
  7. La ora 17:30 este întuneric beznă.
  8. Mujdeiul de usturoi este folosit pentru aproape toate preparatele la grătar. Sincer, era ultimul loc în care mă așteptam să primesc mujdei de usturoi, dar ce pot să zic, mă bucur pentru asta!

Povestea continuă în zilele următoare, pe măsură ce ne vom aventura mai mult și mai mult în jungla tropicală.

CosminImpresii împărtăşite de: Cosmin Neacşu

Călător încă din copilărie sau globetrotter de profesie, cum îi place să se semneze în mailuri şi pe cărţile de vizită, activeaza de 5 ani în domeniul turismului, din 2011 în poziţia de antreprenor. A înfiinţat împreună cu soţia sa agenţia de turism Fresh Holidays, lansând conceptul “Sharing the experience”. Experienţele pe care le trăieşte în timpul călătoriilor, le împărtăşeşte prietenilor şi viitorilor turişti ai agenţiei, în cadrul programelor inedite pe care le promovează.