Londra, dinafara

De ce „dinafara”? Pentru ca, din cauza bugetului si timpului limitat, ne-am gandit sa vedem cat mai mult posibil din Londra, fara sa mai pierdem timp „inauntru” (prin muzee sau expozitii). E ca un fel de repetitie pentru o vacanta mai lunga (si cu buget mai generos).

Above all rivers thy river hath renown,
Whose beryl streames, pleasant and preclare,
Under thy lusty walles runneth down;
Where many a swan doth swim with winges fair,
Where many a barge doth sail, and row with oar,
Where many a ship doth rest with top-royal.
O town of townes, patron and not compare,
London, thou art the flower of Cities all.

William Dunbar (1465-1530)

Suntem la 2 ore departare de Londra, asa ca o vizita de-o zi, fara bani irositi pe cazare, se poate efectua cu succes din cand in cand. 2 zile au fost de ajuns sa vedem cam tot ce ne propuseseram, una la sfarsit de vara racoroasa si alta in toiul toamnei multicolore. Voi combina calatoriile intr-o singura poveste, unde vreau eu sa ajung este ca se poate vizita Londra chiar daca ai la dispozitie doar un weekend (dar.. doar pe afara)

Unde puteam sa incepem vizita cel mai bine, decat la unul din simbolurile pe care toata lumea le stie? E vorba de Tower Bridge. Si pentru ca imi doream sa vad puntea ridicata, m-am documentat si am aflat de aici ca puntea este ridicata destul de rar in zilele noastre, ca urmare a scaderii traficului pe rau (si cresterii celui terestru). Un vas care doreste sa treaca pe sub pod si nu incape din cauza ca e prea inalt trebuie sa anunte operatorii podului cu 24 de ore inainte.

La ora pomenita pe site lumea incepe sa se adune. Am aflat de la unul din oficiali (imbracati marinareste) ca mai bine stam in jumatatea nordica a podului, de acolo se vede mai bine. Ne-am conformat. Am ocupat locuri bune si in cateva minute deja inghesuiala era maxima. Doi-trei intarziati sunt goniti de pe punte de sirena, si show-ul incepe cu cateva minute intarziere fata de program. Hmm.. ma asteptam la tremuraturi din toate incheieturile, acompaniate de zgomote puternice. Cand colo, liniste si pace.. singurul lucru care arata ca operatiunea e in toi e gaura cascata intre puntile care un pic mai devreme erau aliniate.

Fugim repede pe mal sa avem o privire de ansamblu. Trece un remorcher, apoi vasul intesat de turisti, care nu incapea sub pod din cauza catargului. Toata lumea zambeste si saluta, de parc-ar fi defilare.

a (0) a (1)

a (2) a (4)

a (3) a (5)

a (6) a (7)

a (8) a (9)

Show-ul s-a terminat, podul a fost coborat, iar noi, multumiti de priveliste, am mai facut cativa pasi pe langa White Tower (turnul unde sunt tinute bijuteriile coroanei, fosta inchisoare de capete regale), apoi am aruncat o privire pe malul opus, unde din 71 incoace se odihneste un faimos vas de razboi, gata de primit turisti (HMS Belfast).

a (10) a (12)

Parcasem pe Queen Elizabeth Street, intr-o zona cu alveole de „free parking” maxim o ora, dar nu eram siguri ca era intr-adevar atat de gratuit cum parea (stiind ce probleme sunt cu parcarea in Londra). Asa ca am fost usurati sa gasim masina la locul ei, intreaga, fara nici o amenda prinsa de stergator. Pontul e sa ajungeti devreme (noi eram pe la 9:00 acolo), dupa care strada se umple imediat.

Ne-am propus sa ajungem la urmatorul obiectiv, Big Ben, traversand intre timp toate podurile de pe Tamisa. Cu un pic de mestereala la GPS am si reusit. Le-am luat in ordinea urmatoare: Tower Bridge, London Bridge, Southwark Bridge, Blackfriars Bridge, Waterloo Bridge, Hungerford Bridge, si in final, Westminster Bridge, apoi GPS-ul ne-a gasit o parcare cu plata chiar langa faimosul „ochisor” (London Eye). Am traversat Jubilee Gardens si-am dat nas in nas cu gloata de turisti 🙂 La Eye se statea la coada cel putin o ora, la muzeul Dalli coada, la Aquarium coada, lume ca la urs pe la diversii artisti stradali, pe trotuar nu puteai arunca un ac, ca nimerea un chinez sau un japonez cu faimosul aparat de gat 🙂

Apropo, stiti bancul expirat cu japonezul intors din concediu? Il intreaba prietenii: – cum a fost in concediu? – Nu stiu ca n-am developat pozele… E cam depasit, pozele acum se descarca instant pe calculator, poate japonezul sa se uite repede acasa pe poze inainte sa-l intrebe prietenii 🙂

Si-uite-asa am ajuns pieton pe Westminster Bridge, in inima Londrei, cu gura cascata si aparatul clickaind in frenezie pe o parte si pe alta a Tamisei, ba la modernul si gigantul Eye, ba la Houses of Parliament si ultracunoscutul Big Ben.. ziua nici ca putea sa mearga mai bine in acel moment.

b (2) b (3)

b (4) b (5)

b (6) b (7)

b (8) b (9)

Urmatoarea oprire: Trafalgar Square (in memoria bataliei de la Trafalgar din 1805) si coloana amiralului Nelson, pazita de 4 lei uriasi care mi-au permis sa pozez in imblanzitor. A patra atractie turistica din lume, dupa popularitate, este locul unde zabovesc anual peste 15 milioane de vizitatori! Tot de aici (vechea Charring Cross) se masoara distantele in Regatul Unit (un fel de KM 0). Pe piedestalul dinspre nord-vest, pe care s-a vrut o statuie de-a lui William IV dar din lipsa de fonduri a ramas neocupat, se urca acum diverse persoane si tin discursuri marete despre.. ce le mai trece prin cap. Interesant e ca lumea ii mai si asculta, macar de curiozitate.

c (2) c (3)

c (4) c (6)

c (5) c (7)

Din piata am luat-o la pas pe sub Admirality Arch si-apoi pe The Mall Road, care merge pana la palatul Buckingham. Mergand pe trotuar la pas, incantati de culorile toamnei, privirile ne-au fost furate de animalutele care misunau prin parcul St.James, asa ca am fugit repede sa le tragem in poza. Cred ca am intalnit peste 50 de veverite, plus rate, gaste, lebede, pelicani si alte inaripate fara nici o frica de oameni, preocupate sa stranga papica pentru iarna care se apropie cu pasi repezi.

d (2) d (4)

d (5) d (6)

d (7) d (8)

d (9) d (10)

d (11) d (12)

d (13) d (14)

d (15) d (16)

Iesind din parc am dat de casa reginei, care nu mi s-a parut asa de impunatoare. Ca marime se apropie de Palatul Victoriei (privit din fata), dar e mai mult mare privit de sus din Google Earth. Plus ca are o gradina superba in spate, rezervata doar picioruselor regale. Mai interesant mi s-a parut memorialul reginei Victoria din fata, poleit cu aur, sclipitor in lumina calda de apus.

In drum spre parcare, rupti de oboseala, am zabovit o clipa sa urmarim ritualul de patrulare al soldatilor din garda regala – niste copii, cu caciulile alea mai mari decat ei, foarte caraghiosi in miscari, dar de asemenea foarte mandri de pozitia importanta in care au fost desemnati!

d (17) d (19)

d (18)

Cam asta fu plimbarea noastra rapida prin Londra, in care am facut cunostinta pe scurt cu un oras turistic superb, celebru, plin de chestii numai bune de vizitat. Acum ca ne-am cunoscut, va urma o perioada de planificare si apoi un mini-concediu de macar 3-4 zile in care sa apucam sa vizitam Londra si „pe dinauntru” 🙂 Pe lista ar fi muzeul figurilor de ceara (madame Tussaud), British Museum, National Gallery, muzeele Tate, Westminster Abbey, muzeul Dali si Aquarium-ul de langa Big Ben, Scinence Museum, etc, etc etc.

Asadar… va urma!

Articole similare:

Podurile peste Severn

Impresii scrise de: Ray

Perioada calatoriei: noiembrie 2009

Ti-a placut acest articol? Nu uita sa votezi, e simplu, vezi mai jos 🙂 Iti multumim!

Dacă tot ai ajuns până aici, mai fă un pas

Vrem să cunoaștem lumea în mod responsabil, cu atenție și respect pentru toate formele de viață sau cultură. Nu ne interesează turismul de masă și ne pasă de ceea ce lăsăm în urmă, așa cum ne pasă de ceea ce îți povestim ție. Investim timp în pregătirea articolelor, oferim sfaturi pe baza experiențelor personale, nu umplem blogul cu publicitate și promovăm doar produse sau servicii în care credem sau pe care le folosim. Suntem selectivi și pretențioși în alegerile noastre – din respect pentru tot ceea ce ne înconjoară și din respect pentru cei care ne citesc.

Un mic ajutor din partea ta ne ajută să menținem standardul și spiritul acestui blog. Dacă ceea ce ai citit te-a inspirat, te-a emoționat sau ți-a oferit o informație de care aveai nevoie, dăruiește și tu înapoi un minut și donează pentru a susține LumeaMare. Mulțumim!