Cum se parchează un avion Qatar Airways

Ştiu că din titlu v-aţi aştepta să vă povestesc despre tehnici de pilotare pentru un avion dar nu voi putea să o fac, deşi mi-ar plăcea enorm! Întotdeauna m-a fascinat şi uluit puterea omului de a ridica în aer namila de fier, ba mai mult de atât, de a o aşeza cât se poate de lin şi uşor, înapoi pe pâmânt. Măiestria piloţilor, riscurile la care aceştia se supun, responsabilitatea pe care au, aşază în mintea mea această meserie pe una dintre cele mai de sus trepte. Ne-am născut ştiind că există avioane, că putem ajunge oricât de departe în doar câteva ore, cu o investiţie mică – dacă analizăm bine costurile unei deplasări mai mult sau mai puţin pe jos. Ne-am născut privind dungile albe lăsate de avioane pe cer. Ne-am întrebat însă cum ar fi lumea mare fără avioane şi companiile aeriene?

Cam la asta cugetam eu în timp ce priveam aterizări şi decolări, aşteptând uşor plictisită sosirea primei aeronave Qatar Airways şi parcarea acesteia în faţa salonului prezidenţial din Otopeni. O aeronavă nou-nouţă, de numai 3 zile, trăgând cu aparentă lejeritate în faţa covorului roşu. Un salon cu aspect comunist, nedemn de ceea ce a devenit totuşi aeroportul Otopeni. Dar ne formalizăm prea mult, dovadă fiind faptul că domnul Akbar al-Baker, CEO al companiei aeriene cu cea mai rapida creştere, a sosit îmbrăcat în haine cât se poate de casual. În jurul său oficialităţi, ambasadori, doamne ministre, o lume de care noi cei din LumeaMare nu suntem atât de apropiaţi sau ataşaţi încât să detaliem.

Aşadar nu vom cârcoti şi, cum stilul nostru este de a exprima prin propriile impresii tot ceea ce experimentăm, vă voi spune ce m-a impresionat în toată povestea asta. În primul rând faptul că de la 4 avioane în 1997 Qatar Airways a ajuns la 90 în prezent şi 22 de destinaţii. Iar în anii care vin, se aşteaptă livrarea a încă 200 de aeronave noi, de ultimă generaţie. Oferind în principal servicii premium, Qatar Airways a obţinut distincţii importante pentru realizările sale, plasându-se în topul celor mai bune companii aeriene din lume. Printre acestea se pot menţiona Cea mai bună companie aeriană votată doi ani la rând la Word Travel Awards Londra, Cea mai bună clasă business din lume votată în sondajul Skytrax, Cea mai bună companie aeriană din Orientul Mijlociu pentru 5 ani la rând, Cele mai bune servicii, Cel mai bun echipaj de cabină şamd.

Terminalul Premium din Doha e un fel de spa al aeroporturilor, oferind servicii de check-in cu valet, tratamente de relaxare şi întreţinere, jacuzzi şi saună, creşe şi locuri de joacă, dar şi centre de afaceri, de sănătate, numeroase magazine, calculatoare şi acces la internet.

Poate că mulţi dintre noi nu ne vom permite asta prea curând, poate că nimeni nu s-a gândit încă la Qatar ca o destinaţie turistică. Pe mine una numai gândul ăsta e o provocare şi începe cu… “de ce nu?”.

PS: La lansare ne-am întâlnit cu Imperator, puteţi găsi şi la el pe blog ceva mai multe detalii şi preţuri, ca să vă faceţi o idee…

Antreprenor şi fondator al LumeaMare.ro, Roxana a părăsit o carieră de 14 ani în publicitate pentru a se dedica unei mari pasiuni: călătoriile. În prezent se ocupă de blog, studiază fotografia și scrie despre călătoriile pe care le face cu familia, despre cultură, natură sau oameni şi despre toate experienţele pe care le trăieşte în lumea cea mare.