Cu LumeaMică prin SalzburgerLand (2)

M-am întors de ceva timp dar m-am trezit dintr-o dată atât de ocupată încât mi-a fost greu să mă adun şi să îmi ordonez impresiile din frumoasa călătorie în Austria, făcută cu LumeaMică. În introducere am fost destul de zgârcită cu detaliile, sper însă ca în continuare să vă pot oferi mai multă poveste. Spuneam că Bad Hofgastein ne-a întâmpinat cu nori şi ploaie şi aşa a ţinut-o până în ultima zi. Chiar dacă am regretat peisajele pe care “am fi putut să le vedem” şi faptul că a trebuit să ne echipăm cu bluze grosuţe şi geci, ne-am văzut de distracţie şi ne-am simţit minunat. Dar să nu ne grăbim şi să începem cu prima zi.

«Mami, hai să ne trezim, e soare!» Dacă nu ar fi fost vocea subţire şi dragă în spatele cuvintelor, aş fi spus ceva urât. M-am culcat târziu, aşteptând să râşnească netul şi m-am încălzit foarte greu, cu două pilote, după ce am îngheţat în livingul vilei la care suntem cazate (de ce n-am dat drumul la calorifer nu ştiu…). În fine, procedez la deslipirea ochilor cu mâna şi mă uit pe geam. Nori groşi. Mă uit la ceas. 5 :30 dimineaţa!!!

«Petra, ce-mi faci? E prea devreme şi nu e soare, e doar lumină, plouă, nu e de mers pe munte, gata, înapoi la culcare»

După încă vreo 4 ore de somn ne trezim mult mai optimiste, ne luăm micul dejun privind la priveliştea ascunsă de nori dar spre care dă geamul camerei şi hotărâm: nu are sens să mergem pe munte, hai la Alpen Terme.

Pe drum admirăm o căprioară pe dealul din spatele pensiunilor, traversăm un parc, ne îndrăgostim de nori, ne jucăm cu statuile şi facem o partidă de sah. Nu spun cine pierde că mi-e ruşine.

Privelistea de la geam
nori frumosi
si eu stiu sa cant
ghici cine a castigat!

În general în Austria termele sunt o combinaţie de piscine cu ape termale, calde aşa cum au ieşit din pământ (sau lăsate puţin să se răcorească, în cazul în care e prea de tot!), cu spa, jacuzzi, masaje, locuri de relaxare sau de joacă pentru copii, atât de vaste şi de minunate încât ai putea petrece o zi acolo fără să te plictiseşti. Sau mai multe la rând, cu condiţia să nu stai doar în partea de copii, ceea ce vă daţi uşor seama că mi se întâmplă mie. Nu spun nu, m-am dat pe incredibilele tobogane pline de luminiţe şi surprize, am încercat de cobai chiar şi toboganul de viteză, ca să mă vadă Petra cu ce faţă ajung jos. Nu am poză cu faţa dar dacă vă spun că ea nu a îndrăznit după, vă puteţi imagina! A, şi era să ne uităm şi la desene, există chiar un loc în care stai binişor în apa caldă şi te uiţi la proiecţie. Pentru că înotatul printre copii nu e tocmai o distracţie şi nici de 100 de ori pe tobogan nu mă pot da, aş fi preferat să mă uit la desene dar nu am avut noroc, nu i-au plăcut şi nici nu vedea bine fără ochelari. Aşa că am eşuat pe un şezlog până când a expirat timpul şi cele 1000 de ture pe tobogan. Aveam doar 4 ore la dispoziţie, atât era gratuit pe cardul Salzburgerland*, o investiţie care chiar merită.

Oricum, în 4 ore LumeaMică are ochii roşii şi e frântă, chiar dacă nu recunoaşte. Foamea e maximă, a fost prea preocupată să se joace şi să profite de fiecare minut la piscine, nu a vrut să ia pauză de masă.

După o mică oprire la biroul de informaţii aflat chiar lângă terme, un loc în care găseşti foarte multe pliante şi idei, ajungem într-un restaurant drăguţ, căutând supă gulaş. E ceva nou pntru LumeaMică, vrea să încerce. Şi haleşte tot castronul, destul de mare, ba chiar şi puţin picant! Ce face piscina din om! Aici ne întâlnim şi cu Darius, un chelner român foarte amabil care, după ce comandăm noi în engleză, ne aude la un moment dat că vorbim română. Îmi aduc aminte de articolul mamei, Păsări migratoare, români în Europa.

la restaurant cu Gasti

Desertul îl luăm în mers spre casă, precum şi aprovizionarea pentru zilele care urmează şi nenumăratele sandvişuri. Avem un buget de respectat! Încheiem ziua la un ceai, făcând planuri mai ambiţioase pentru zilele următoare şi rugăciuni pentru apariţia soarelui. La final Petra scrie în jurnal (nu modific nici o virgulă, copiez doar din caietul ei)

24 iun 2011

Dimineaţă ne-am dus la bulbuci. Norocul nostru că avem un card. Cu el am intrat gratuit, dar cardul a costat o căruţă de bani. M-am dat pe un tobogan super fain. Apoi m-am dus la un restaurant la care, surpriză, un domn care aducea mâncare vorbea română. Apoi ne-am dus la informaţii de unde am luat mascota Gasti.

Jurnalul va continua!

Citeste şi:

Episodul 3

Episodul 1

Bine de ştiut:

*Intrare la Alpen Terme: între 22,5 şi 27 de Euro / adult şi 14-16 Euro / copil, sau 53-63 / familie cu un copil. Mai multe variante şi detalii găsiţi aici. Gratuit pentru o intrare cu Cardul Salzburgerland, mai multe detalii aici.

Antreprenor şi fondator al LumeaMare.ro, Roxana a părăsit o carieră de 14 ani în publicitate pentru a se dedica unei mari pasiuni: călătoriile. În prezent se ocupă de blog, studiază fotografia și scrie despre călătoriile pe care le face cu familia, despre cultură, natură sau oameni şi despre toate experienţele pe care le trăieşte în lumea cea mare.