Online PR Boot Camp de la Evensys

Online PR Boot Camp de la Evensys

No! Ştii mă ce-i aia Pinterest? Foursquare? TPU? Strategie de comunicare în social media pentru un brand? Da’ ce faci când ai o criză în social media, ştiţi cum să faceţi să ieşiţi din ea? Hmm? Ştii mă?

Da’ la ce şi când e bun un microsite? Sau de ce ne e frică de social media? Şi chiar de ce, până la urmă, să foloseşti tu, compania X, social media, ce să-ţi povestesc, parcă nu se mai învârte comerţu’ şi pământu’ fără asta.

Sau de cine nu-i e frică lu’ Chinezu? (Asta-i simplă, vă zic mai jos). Sic.

Ei bine, p-astea văd că le învârtiţi pe degete, eu nu prea le ştiam, recunosc. Nu ştiam nici care e marele avantaj al lui Google+ faţă de Facebook, un detaliu pe care Facebook nu l-a intuit şi nu l-a folosit la maxim, dar care promite. Şi nici că un simplu demo video îţi poate creşte vânzările de la 30% până chiar la 60% dacă ştii pe ce canal să-l livrezi audienţei tale. Atâta aveam şi eu habar că pe Facebook e bine totuşi să ai un landing page (sau welcome page), dacă eşti brand sau companie. Să ştie omul când vine pe la tine peste ce-a dat.

Şi ce-i mai bună pentru un produs, o fotografie de studio, super-mega-perfecto de clară, sau una făcută cu telefonul, de exemplu? Unde comentează omu’ mai cu spor? Hai că asta e simplă.

Astea şi multe altele le-am aflat la Online PR Boot Camp  organizat de Evensys, unde ne-a povestit două zile Cristian Manafu despre campanii, strategii, aplicaţii, tactici şi canale, ca până la urmă să zugrăvească ideea că da, la un moment dat fără social media nu se va mai învârti nimic. Poate nu suntem încă foarte aproape de asta ţinând cont că foarte multe companii acum descoperă social media, însă pe plan global tot mai multe branduri şi companii devin “media-companies”.

La prezentări am stat în “bancă” lângă Chinezu care însă n-a avut voie să ne dea sfaturi. Ca atare la una dintre temele date de Manafu, ideea de campanie pe bloguri a echipei din care făceam parte a fost “desfiinţată” de Cristina Bazavan . Asta a fost bine (nu, n-am înnebunit), în sensul că ne-a explicat despre risc de imagine şi reputaţional, despre cum obţii implicarea bloggerului dacă îl convinge produsul, etc.

În caz că vă întrebaţi, nu am fost acolo ca parte din echipa LumeaMare, că aşa nu ar fi făcut neapărat sens să vreau să “vând” un subiect unui blogger. Deşi mi-a plăcut când am descoperit persoane din public care ştiau de LumeaMare şi cu care am avut subiecte comune de discutat, totuşi am fost acolo de pe “baricada” cealaltă, a companiei care ar dori să-şi facă reclamă, să-şi creeze buzz şi awarness în online prin social media. Adică m-a trimis la curs Eneria, firma unde lucrez, să învăţ, să mă educ şi să propăşesc pe cele mai înalte culmi uite fix asta. Mai nasol e că produsul nostru nu e tocmai cel mai “sexy” – motoare şi generatoare, însă chiar şi aşa tot am primit nişte idei foarte faine de la Chinezu care ne-a făcut şi melodie, şi de la Manafu care ne-a dat paşii de urmat pentru o posibilă campanie.

Cam atât am vrut să vă zic, dacă am uitat ceva vital, vă rog să mă iertaţi.

A, a zis Chinezu că “de Manafu să-mi fie frică mă?”. Atât, complet scos din context vă zic numa.

Asta era întrebarea la care aşteptaţi răspuns, nu? Pentru că la toate celelalte dacă nu ştiţi răspunsul corect trebe să mereţi la curs. No!

Ina a absolvit psihologia şi după un parcurs profesional în câteva multinaţionale, a ales să-şi asorteze studiile cu munca absolvind astfel şi un master în comunicare. De călătorit e îndrăgostită de când era copil, de aceea a decis să împărtăşească impresii din incursiunile sale.