Crezi că ştii să conduci?

Crezi că ştii să conduci?

Păi suntem români, deci ştim………. ştim tot!

Asta până când ţi se explică cu foarte mult calm şi un zâmbet larg că de fapt nu eşti un mic Schumacher şi că mai ai multe de învăţat. Cu o singură condiţie – să vrei. De fapt mai este o condiţie: să ajungi şi în locul în care ţi se pot spune asemenea lucruri. Unul dintre ele este Şcoala de Conducere defensivă şi pilotaj Titi Aur, iar cursul de conducere defensivă este tocmai potrivit pentru asta.

Călătorim mult, fie în ţară fie în afara ei şi de multe ori cu maşina. Avem o responsabilitate pe care de cele mai multe ori nu o conştientizăm la adevărata importanţă. Asta pentu suntem profesionişti în meseria de bază. Maşina este un mijloc pe care-l folosim ca să ne deplasăm, ca să ajungem la serviciu sau în locurile de vacanţă  sau …… oriunde. Am făcut o şcoală de şoferi, am avut un instructor … sau doi. Ce-am învăţat? Păi unde este uşa, cum băgăm cheia, cum pornim maşina, cum schimbăm vitezele, cum plecăm din pantă, cum parcăm şi cam atât.

Bun, dar de frânat cum frânezi? Păi sincer, când mergi cu 20 km la oră nu prea ai cum. Ce maşină ai la şcoală? Dar acasă?. Faci şcoala pe o Dacie, acasă ai un Clio, de exemplu. Ai avut ABS la maşina de şcoală? Eu n-am avut. Dacă nu te pasionează foarte tare mecanica, fizica etc. pentru tine maşina este un mijloc şi atât. Cum funcţionează ea, ce se întâmplă dacă tragi de volan aşa şi ai viteza x şi mai pui şi frână……. şi de aici putem face scenarii …. sau mai bine ne ducem la un curs. Un curs nu spune tot dar îţi pune în mişcare nişte rotiţe şi mai îndepărtează un pic din ceaţa ce te învăluia fără să-ţi dai seama.

Chiar dacă nu am ajuns de la început, din motive obiective, am aflat multe din lucrurile acelea care fac diferenţa. Regula celor 2 secunde la distanţa între maşini, cele 1,5 secunde trecute de la perceperea unei situaţii de urgenţă şi până apuci să reacţionezi, cele 3 secunde în plus pe care ţi le acordă maşina care rulează cu farurile aprinse, toate se măsoară în secunde, secunde, pe care le percepi conştient şi care îţi pot salva la un moment dat viaţa ta, dar şi a celorlalţi.

Sunt foarte multe lucruri pe care le-am învăţat. Vreau să citez mai jos din câteva comentarii “live on twitter” de la cursul de conducere defensivă:

@thezvoner:“Şi un ‘simplu’ impact la 15 kmh iti zguduie creierii in tine. Nu vreau sa stiu cum e la >40 sau fără centură”

@augustinradu: “Cel mai periculos concurs cu maşina #dinromania nu sunt liniuţele ci competiţia cu tine insuţi”

@thezvoner: “Dacă conduci contra cronometru, pentru a-ţi depăşi recorduri personale, rişti să mori”

@bobbyvoicuro:”Pasagerul fără centură din maşina mai omoară doi în cazul unui accident urât (insistaţi să poarte toţi centura)!!”

@dorupanaitescu:”E uimitor să vezi un pilot supertitrat cum povesteşte despre mecanică, fizică, dinamică şi tipuri de frecare …”

@thezvoner:“Şcoala lui Titi Aur te invaţă să conduci. Cum trebuie. No kidding, chiar şi dupa 250k km”.

@SorinGrumazescu:”Mainile nu se ţin pe volan la 10 şi 10. Se ţin la 9 şi un sfert, mâinile formând astfel unghi de 90 grade (cuplu maxim)”

@SorinGrumazescu: “Aşezarea scaunului şoferului se face în funcţie de pedala ambreiaj. Piciorul nu trebuie să fie intins”

@thezvoner:”O anvelopă dezumflată cu 10% creşte distanţa de frânare cu 30%. Umflă intotdeauna anvelopa fix cât scrie in carte”

@bobbyvoicuro: “Şcoala de soferi e de fapt şcoala de luat permisul, că de soferi nu e cazul”

@thezvoner: “Legea zice să reduci viteza la 30km/h în intersecţii. Şi n-ai voie sa treci pe galben”

Într-un cuvânt – DA – trebuie să faceţi un asemenea curs, pentru voi şi …. pentru noi :).

Dacă acest articol ar fi fost scris de Roxana cu siguranţă că ne-ar fi îndemnat să facem cursul de moto de la Amkart, cu Victor şi Răzvan – unde se învaţă de asemenea cum se fac frânările de urgenţă, cum se ocolesc obstacole apărute pe neprevăzute şi aşa mai departe. Indiferent dacă suntem pe patru roţi sau pe două, ceea ce se învaţă în şcolile noastre este, din păcate, prea puţin. Dar e bine să ştim că există variante şi că putem să optăm pentru a învăţa mai mult, cum spuneam mai sus, pentru siguranţa noastră dar şi a celor pe care îi luăm cu noi.

Vor urma mai jos nişte fotografii cu bloggeri cu capul în jos. Sper că nici ei, nici vreunul dintre voi să nu ajungă să îşi aducă aminte cum se iese corect dintr-o situaţie cu “fundul în sus”. Da, asta este încă ceva care “te învaţă la şcoala de şoferi.

Asfalt uscat şi… conduceţi defensiv.

Mulţumesc Petrom pentru invitaţie!

Şi nu în ultimul rând un filmuleţ făcut de Răzvan Baciu care spune multe despre acest curs:

Conducere defensiva – Titi Aur from trafictube on Vimeo.

Later edit: Au mai scris despre curs: Andra ZahariaVlad Petreanu, Doru PanaitescuMircea Meşter, Augustin Radu, Alexandru Ciucă, Raluxa, Adrian Mihălţianu, Sorin Grumăzescu, Ionela Năstase, Vlad Bălan.

Dacă tot ai ajuns până aici, mai fă un pas

Vrem să cunoaștem lumea în mod responsabil, cu atenție și respect pentru toate formele de viață sau cultură. Nu ne interesează turismul de masă și ne pasă de ceea ce lăsăm în urmă, așa cum ne pasă de ceea ce îți povestim ție. Investim timp în pregătirea articolelor, oferim sfaturi pe baza experiențelor personale, nu umplem blogul cu publicitate și promovăm doar produse sau servicii în care credem sau pe care le folosim. Suntem selectivi și pretențioși în alegerile noastre – din respect pentru tot ceea ce ne înconjoară și din respect pentru cei care ne citesc.

Un mic ajutor din partea ta ne ajută să menținem standardul și spiritul acestui blog. Dacă ceea ce ai citit te-a inspirat, te-a emoționat sau ți-a oferit o informație de care aveai nevoie, dăruiește și tu înapoi un minut și donează pentru a susține LumeaMare. Mulțumim!

De profesie farmacist, Alexandru este pasionat de fotografie și gastronomie. Sunt două hobby-uri care de multe ori se împletesc foarte bine. Îi place să călătorească, să surprindă prin lentila aparatului natura, oamenii şi locurile pe care le descoperă.