(P) Ce vârstă ne dai?

Ştim că vârsta nu e importantă, aşa cum ştim, din proprie experienţă, că „tinereţea” e relativă şi că avem o energie aparte atunci când pornim la drum şi ne asigurăm că toţi copiii sunt prezenţi: atât cel care stă pe bancheta din spate a maşinii, cât şi cei din noi. Am testat un Mercedes-Benz Clasa B în weekendul ce tocmai a trecut şi, cum invitaţia la distracţie ne-a plăcut enorm, n-am făcut decât să ne simţim în largul nostru şi să ne amuzăm cât am putut. Rolurile au fost imediat împărţite: tati s-a distrat conducând-o, mami s-a ocupat de regie şi copilul avea deja recuzita. Iar noi toţi împreună ne-am bucurat de drum, de opririle în natură pentru fotografie şi de un confort care face toţi banii pe care poţi să îi dai pentru un Mercedes.

Mercedes_4503
Plănuind călătoria
Mercedes_4708
Bagajele gata
Mercedes_4712
Uite şi maşina, gata de drum!

Debutul a fost cu adevărat neaşteptat, când s-a suit Petra în maşină şi a declarat că se sufocă atunci când a dat de interiorul negru de piele. Am râs de ea iniţial, dar în cele din urmă copilul are mereu dreptate: pielea neagră, la o maşină albă (aşa era modelul testat de noi, dar se pot face şi alte combinaţii), poate că e elegantă, dar nu e cea mai bună şi veselă idee pentru o familie. În curând maşina avea să capete numele de Penelopa, iar canapelele negre aveau să fie iertate şi animate cu cărţi, păpuşi sau firmituri. Cine are copil în maşină ştie.

Despre maşină îl las mai bine pe Alex să spună cum a fost, pentru că el a condus şi eu am admirat peisajul sau… am aţipit.

Mercedes_4717Am avut la testat un Mercedes B180 CDI, 1.461 cc / 80kW, motorină, cutie automată în 7 trepte, computer de  bord, geamuri electrice faţă/spate (cu blocarea geamurilor din spate, ca să nu existe prea mari discuții cu ocupantul locului din spate în timpul mersului), sistem de avertizare pierdere presiune din roţi, start/stop, frână de parcare electrică, sistem de asistenţă/avertizare asupra coliziunilor, volum portbagaj 488–1547L. Sincer, după cum s-a comportat la drum aş fi jurat că are un motor de cel puţin 1.6.  Schimbarea automată a vitezelor e bună la drum lung şi se face lin, trebuie doar să fii atent să nu ajungi la cifre care te-ar putea lăsa fără permis. Din fericire am activat funcţia de cruise control prin localităţi şi m-am bucurat de drumul liber din faţă. M-am bucurat şi când am văzut consumul: pentru drumul de întors Cheia – Bucureşti acesta a fost de 3,9l/100 km. În cazul nostru, dotarea standard a inclus trei pasageri şi trei rucsaci. La dus, combinat cu oraş şi drumul Bucureşti – Cheia,  la care se adaugă scurtul-lung drum Cheia – Valea Stânii (forestier), consumul a fost de 4.9l/100 km. Cu atenţia de rigoare, chiar dacă este o maşină compactă, cu gardă la sol normală, am constatat că s-a descurcat perfect şi pe un drum destul de dificil, care nu intră în categoria celor asfaltate.

Portbagajul este mai mare decât mă aşteptam, la felul în care împachetăm noi ne-ar ajunge fără probleme pentru o tură de cel puţin o săptămână.

Pe drum drept şi curbe s-a comportat echilibrat, suspensia e bună iar plaja de turaţii cuprinsă între 1.400-1.600 rpm a suficientă pentru a asigura un plus de linişte atunici când unii pasageri au tras un pic “pe dreapta”.

Pe drumuri accidentate
Pe drumuri accidentate
Alex la vânătoare
Alex la vânătoare
Şi vânatul :)
Şi vânatul 🙂


Mercedes_7821

Mercedes_7823

Mercedes_8028
Penelopa 😉

Tura aceasta de weekend a fost un pretext bun pentru distracţie, pentru mişcare (cât am urcat noi pe munte, Penelopa a stat cuminte şi ne-a aşteptat în pacare) şi sesiuni foto, cu sau fără recuzită. Fotografiile vor vorbi de la sine, uită-te la ele şi nu uita că poţi şi tu să ne urmezi exemplul, să îţi faci câteva selfie-uri haioase pe care să le postezi pe Aplicaţia de Facebook Mercedes-Benz, având astfel şansa de a câştiga fie un test drive de weekend, aşa cum am experimentat şi noi, fie unul dintre premiile puse în joc (machetă Clasa B 1:43, termos, pătură de picnic, coş de picnic etc)

Acestea fiind spuse şi văzute, nu mă pot abţine să nu te întreb: tu ce vârstă ne dai?

Mercedes_4746
Sabotând un selfie
Mercedes_4740
Ca asiaticii la fotografiat
Mercedes_4802
Happy end cu fiţe!

Dacă tot ai ajuns până aici, mai fă un pas

Vrem să cunoaștem lumea în mod responsabil, cu atenție și respect pentru toate formele de viață sau cultură. Nu ne interesează turismul de masă și ne pasă de ceea ce lăsăm în urmă, așa cum ne pasă de ceea ce îți povestim ție. Investim timp în pregătirea articolelor, oferim sfaturi pe baza experiențelor personale, nu umplem blogul cu publicitate și promovăm doar produse sau servicii în care credem sau pe care le folosim. Suntem selectivi și pretențioși în alegerile noastre – din respect pentru tot ceea ce ne înconjoară și din respect pentru cei care ne citesc.

Un mic ajutor din partea ta ne ajută să menținem standardul și spiritul acestui blog. Dacă ceea ce ai citit te-a inspirat, te-a emoționat sau ți-a oferit o informație de care aveai nevoie, dăruiește și tu înapoi un minut și donează pentru a susține LumeaMare. Mulțumim!

Fondatoare a blogului LumeaMare.ro, Roxana a părăsit o carieră de 14 ani în publicitate pentru a se dedica unei mari pasiuni: călătoriile. Ulterior a studiat fotografia și a devenit licențiată în Grafică, la Universitatea Națională de Arte. Interesată de ecoturism, natură și conservare, Roxana scrie și desenează, inspirată de propriile călătorii, de natură, dar și de istoria artei.