Vacanţă în Franţa la 8 ani

Primele impresii gânduri din Franţa

E mult spus impresii din Franţa. E mult spus chiar şi Paris, Disney, Valea Loirei. Pentru că toate cele trei destinaţii te copleşesc şi te strivesc sub greutatea locurilor pe care ai vrea să le vezi, gusturilor pe care ai visa să le încerci sau activităţilor pe care ai vrea să le faci. Dar pentru că ştiu că aşteptaţi de la mine măcar câteva gânduri răzleţe la întoarcerea din vacanţa petrecută acolo, iată şi primele concluzii şi un scurt periplu în imagini.

În tranzit prin Paris

În Paris nu am văzut nimic nou. A fost un punct de trecere către Disneyland şi către Valea Loirei. Am reuşit totuşi să facem ceva pentru LumeaMică: să o impresionăm cu Tour Eiffel, să o introducem în lumea impresioniştilor la Muzeul Orsay, să o plimbăm pe Sena, prin faţa Muzeului Louvre sau catredalei Notre-Dame şi să o ducem la joacă în Cité des Sciences. Suficient pentru două zile şi o seară.

Cum să mergi pe Valea Loirei şi să nu vizitezi castele

Pe Valea Loirei am stat 6 zile (din care două le-am petrecut mai mult pe drum) şi am reuşit să vedem cu adevărat (adică şi la interior) doar 3 castele. Când te gândeşti că alţii fac asta într-o zi! Ei bine, de la bun început am plecat cu gândul că nu vom cădea în această ispită. Aşa că am vizitat, cu acelaşi entuziasm, o fermă de capre, un muzeu al vrăjitoarelor sau un complex de locuinţe troglodite. Ne-am plimbat pe şosele înguste printre vii sau mici sate, am admirat un vechi oraş scoţian, am ales o plimbare pe cai prin pădure, am fost într-o grădină zoologică fabuloasă şi am asistat la spectacole minunate în care personaje au fost caii, focile sau păsările de pradă.

De mâncat am mâncat dar de băut…

La capitolul „gusturi” ne-am lăsat cuceriţi de brânza de capră, am aflat ce înseamnă o cina în regim „table d’hôtes”, la o gazdă, şi nu am reuşit să degustăm vinuri aşa cum am fi dorit, deşi „cavele” ne răsăreau în cale la tot pasul. Maşină închiriată ne-a trebuit!

Sacul? Golit, până la fund!

Am cheltuit mult, mai mult decât ar fi trebuit. LumeaMică a pus mâna pe câte o amintire din orice loc în care a ajuns. Cred că a avut cea mai frumoasă aniversare din viaţa ei, primind câte un mic cadou în fiecare zi. Până la urmă Disney a fost dorinţa ei cea mai mare şi a renunţat la a face petrecere cu copiii şi alte fandoseli pentru asta. A avut astfel parte de o petrecere care a ţinut mai mult ca în poveşti, 10 zile şi 9 nopţi… Bună afacere!

Dulcea vârstă a copilăriei

Iar în cele două zile la Disneyland am aflat şi noi, în sfârşit, ce vârstă avem. Vreo 8-9 ani, nu mai mult. Ceea ce vă dorim şi vouă!

Antreprenor şi fondator al LumeaMare.ro, Roxana a părăsit o carieră de 14 ani în publicitate pentru a se dedica unei mari pasiuni: călătoriile. În prezent se ocupă de blog, studiază fotografia și scrie despre călătoriile pe care le face cu familia, despre cultură, natură sau oameni şi despre toate experienţele pe care le trăieşte în lumea cea mare.