Cu bicicletele prin Wachau

Cu bicicletele prin Wachau

Când mi s-au înfipt în minte primele gânduri legate de o călătorie pe Dunăre în jos, nu aveam încă bicicletă. Iar când am decis că proiectul #MyDanube va avea loc în 2013, abia îmi cumpăram bicicletă. Dar nu de asta depindea proiectul, pentru că, din motive de timp şi de obişnuinţă, pe Dunăre sau pe lângă Dunăre, ca să fim sigure, eu şi Ina aveam să mergem cu motocicletele. Totuşi, ştiind cât de cunoscută e pista ciclabilă de pe Dunăre*, ne-am spus că nu se poate să nu încercăm şi noi experienţa aceasta, măcar pe o porţiune. Nici nu am apucat să cerem că ni s-a oferit, biroul de turism al Austriei de Jos ghicindu-ne cumva dorinţele şi gândurile. Şi uite aşa a fost să fie una dintre cele mai frumoase porţiuni din Austria, Wachau **, într-o zi minunată despre care ţi-am povestit cu lux de amănunte şi mai multe fotografii, aici.

Pentru că a fost o experienţă memorabilă, dar mai ales pentru că mi-am dat seama că poţi să o trăieşti şi tu, fără să fii neapărat nevoit să ai bicicletă sau să o cari tot drumul după tine, am decis să împărtăşesc astăzi câteva idei şi sfaturi, precum şi mai multe imagini care te vor face să înţelegi cum poate şi trebuie să arate o pistă ciclabilă în lumea civilizată.

Experienţa noastră s-a limitat la doar la cei 19 kilometri dintre Spitz şi Krems, dar zona traversată ne-a umplut de bucurie şi de relaxare. Pista nu e chiar lipită de Dunăre, dar îi urmează îndeaproape traseul. M-am bucurat mai mult de imaginea oraşelor mici prin care am trecut – Weissenkirchen, Spitz sau Durnstein şi, între ele, de priveliştea viilor sau a Dunării văzută de la înălţime.

24 Wachau_5988

Semnele nu lipsesc, peste tot e asfalt de bună calitate, nu există loc în care să nu aibă loc doi biciclişti unul pe lângă altul, chiar dacă în porţiunile de lângă şosea traseul se îngustează considerabil şi poţi avea emoţii când constaţi că te întâlneşti cu cineva la fel de ezitant ca şi tine.

22 Wachau_5982

Nu am dat de urcări grele sau de vreo pantă abruptă (e drept că nici nu am avut timp să urcăm la castele, caz în care am fi avut nevoie de ceva plămâni în plus), traseul a fost lin şi odihnitor.

21 Wachau_5977

Bicicletele au avut şaua confortabilă, văzând diferenţa mi-am jurat că nu mă las până nu o schimb şi pe cea de acasă.

12 Wachau_3072

Ajungând la subiectul biciclete, trebuie să îţi spun că numai în Wachau există cel puţin 40 de locuri din care poţi ridica, respectiv preda biciclete, în sistemul de închiriere Next Bike. Plăteşti 1 euro pentru înregistrare şi 8 euro pentru închiriere, pentru 24 de ore.  Te foloseşti de telefon sau smartphone, totul este facil, modern, uşor de înţeles şi folosit. Poţi găsi toate detaliile de care ai nevoie aici. Bonus, acelaşi sistem funcţionează în mai multe părţi din Austria.

Există cel mai probabil şi alte variante, noi de exemplu am primit şi bicicletele şi căştile (un detaliu important, după mine), de aici. Iar dacă îţi aduci propria bicicletă, nu este obligatoriu să stai numai în şa, există trenuri care au compartimente speciale, iar vaporaşele sau feriboturile oferă şi ele acest serviciu.

09 Wachau_5956

În Wachau e atât de simplu şi de firesc să fii biciclist, ai pur şi simplu senzaţia că bicicleta face parte din viaţa ta, ca periuţa de dinţi, cu excepţia faptului că pe aceasta din urmă nu ai închiria-o.

Iar după o zi de biciclit, ce merge mai bine decât o masă delicioasă şi un pahar de vin alb de bună calitate? Vinurile din Wachau sunt renumite, iar o masă la un restaurant – cramă de familie este o experienţă ce nu trebuie ocolită.

Tu ce alte trasee frumoase pentru ciclism cunoşti, în Europa?

*De când se naşte la Donaueschingen, în Germania, şi cel puţin până la Budapesta, Dunărea cea albastră este acompaniată de o pistă specială pentru biciclete, de aproape 1200 de kilometri în total. Nu sunt sigură ce se întâmplă după Budapesta, teoretic traseul continuă până în România şi inclusiv în România, dar nu am informaţii exacte. Am întrebat şi reprezentanţii Federaţiei Europene de Ciclism care se ocupă de toate pistele de ciclism din Europa, la târgul de la Berlin, dar nu păreau foarte entuziaşti şi tot ce mi-au spus a fost că se comunică foarte greu cu România, că traseul nu este semnalizat şi aşa mai departe. Cercetând pe website-ul Eurovelo.com am găsit ruta din România, dar tot nu îmi este clar dacă există cu adevărat piste dedicate sau e doar un drum oarecare/un plan de viitor. Pe Danube.travel nu apare nimic semnalizat. Dacă are cineva mai multe detalii concrete, chiar aş vrea să ştiu dacă se fac eforturi au ba pentru a implementa ceea ce ar trebui să pregătească în mod natural şi civilizat, sosirea Dunării în partea ei cea mai frumoasă: Delta.

**Pentru cine nu ştie, Wachau este valea săpată de Dunăre prin Austria de Jos, ce ţine de la Melk până la Krems. Wachau face parte din lista UNESCO World Heritage, din 2000, pentru istoria, arhitectura şi agricultura sa. Mai multe detalii şi idei despre ce poţi să faci în Wachau găseşti pe website-ul oficial.

Later edit: am primit un răspuns îmbucurător, se fac eforturi şi în România pentru traseul Dunării, poţi să vezi şi tu detalii aici: turuldunarii.cyclingromania.ro

 


Vizualizare hartă mărită

Acest articol face parte din proiectul #MyDanube, susţinut şi inspirat de:

Tripsta.ro, Ungaria.info.ro, Austria.info/ro, The Danube Niederösterreich, Linztousismus.atMunicipalitatea Vienei, Compress România, Ingolstadt Tourismus, Germany.travel, Danube Competence CenterSerbia.travel

Dunare Tripsta Dunare Ungaria

Dunare Linz Dunare Krems Dunare Serbia Dunare Germania Dunare Ingolstadt

Dacă tot ai ajuns până aici, mai fă un pas

Vrem să cunoaștem lumea în mod responsabil, cu atenție și respect pentru toate formele de viață sau cultură. Nu ne interesează turismul de masă și ne pasă de ceea ce lăsăm în urmă, așa cum ne pasă de ceea ce îți povestim ție. Investim timp în pregătirea articolelor, oferim sfaturi pe baza experiențelor personale, nu umplem blogul cu publicitate și promovăm doar produse sau servicii în care credem sau pe care le folosim. Suntem selectivi și pretențioși în alegerile noastre – din respect pentru tot ceea ce ne înconjoară și din respect pentru cei care ne citesc.

Un mic ajutor din partea ta ne ajută să menținem standardul și spiritul acestui blog. Dacă ceea ce ai citit te-a inspirat, te-a emoționat sau ți-a oferit o informație de care aveai nevoie, dăruiește și tu înapoi un minut și donează pentru a susține LumeaMare. Mulțumim!

Fondatoare a blogului LumeaMare.ro, Roxana a părăsit o carieră de 14 ani în publicitate pentru a se dedica unei mari pasiuni: călătoriile. Ulterior a studiat fotografia și a devenit licențiată în Grafică, la Universitatea Națională de Arte. Interesată de ecoturism, natură și conservare, Roxana scrie și desenează, inspirată de propriile călătorii, de natură, dar și de istoria artei.